טלפון: 09-8908892 • נייד: 054-5251717

NLP בגישת יוסי קדמי

מבחן המטריה

מאת: יוסי קדמי

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook

כפי שרבים יודעים כאשר החורף מתחיל אך הגשם מאחר לבוא יש תפילה מיוחדת להורדת גשמים:

 ״תתֵּן טַל וּמָטָר לִבְרָכָה עַל פְנֵי הָאֲדָמָה, וְשַׂבַּע אֶת הָעוֹלָם כֻּלוֹ מִטּוּבֶךָ״.

 

מסופר על חסיד שבשנת  בצורת קשה נקרא לבוא לתפילת הורדת גשמים, הוא כמובן נענה בשמחה
היה זה יום שרבי במיוחד וכל המתפללים בבית הכנסת שישבו מיוזעים ותשושים מהחום, הופתעו מאוד כשראו את החסיד מגיע עם מטריה, לשאלתם:״מדוע אתה זקוק למטריה ביום שרבי כזה?״
ענה החסיד בפשטות:״זו תפילת הגשם,לא?״.

אין ביטוי מדויק יותר שעוזר להבין מה זו אמונה מוחלטת.

וכך התפתח ״מבחן המטריה״ – כאשר יש בך אמונה מוחלטת שאינה מוטלת בספק אתה מגיע מצויד במטריה.

אמונה מוחלטת היא ממש כמו ידיעה, זה משהו שאתה אינך מאמין שיקרה אלא אתה יודע שזה מה שעומד להתרחש.

המצב הזה מוכר לכל אחד מאיתנו ממצבי חיים שונים, לדוגמא בבוקר כאשר אתה נכנס למכוניתך בדרכך לעבודה האם יש לך ספק שמא לא תגיע לעבודה? בדרך כלל אנו חשים ביטחון מוחלט.
אם תחשוב על זה תחושת הביטחון הזו היא מצב נפשי מסוים שאתה נמצא בו, הרי אין לך באמת מושג מה עלול להתרחש במהלך הנסיעה, ויחד עם זאת אתה חש ביטחון מוחלט ועושה תוכניות להמשך היום שלך.

או דוגמא נוספת, תקופת החגים מתקרבת ואנחנו קונים מתנות לאהובים עלינו, האם יש איזה ספק שאולי לא יתאפשר לנו לתת את המתנה, ממש לא, יש בנו בטחון מוחלט – אם חושבים על זה זהו ביטחון מוחלט לגבי ארוע שיתרחש בעתיד, כאשר בפועל אין לאף אחד מאיתנו באמת ידיעה מי יקרה בעוד שעה שלא לדבר על מחר וכד׳.

שיתוף אישי

רבים כבר יודעים שקרולין ואני נמצאים בסן דיאגו קליפורניה מזה כחודשיים בהמתנה להשתלת לב-כיליה. בתחילת שהותנו פה הרופאים ביצעו בדיקות רבות רק כדי לוודא שמצבי מאפשר השתלה. כחודש היינו במתח לקבל את תשובתם של הרופאים וכך כאשר  הרופא נכנס לבשר לנו את ההחלטה שקיבל הצוות הרפואי, פניו היו רציניות, הוא הביט בקרולין ובי שניות מספר ואמר: יש לי 2 בשורות אחת טובה ואחת פחות, הבשורה הטובה היא שהחלטנו לבסוף שכן נוכל לנתח אותך, הבשורה השנייה היא שהסיכון בניתוח גבוה. יש לכם 2 אפשרויות , המשיך ואמר הרופא, האחת לחזור חזרה לישראל  והשנייה לעבור את הניתוח,אני מציע,  הוא אמר במבט מלא אמפטיה והבנה,״זו החלטה כבדה וממש לא פשוטה, קחו לעצמכם כמה ימים כדי להחליט״.

הבטתי בעיני קרולין והיא הביטה בעיני, ראיתי בברור את ה״מטריה״ שלה והיא ראתה את זו שלי, ובתוך שניות ספורות אמרנו לרופא:״קבלנו החלטה – אנחנו ממשיכים לניתוח״ ואפילו הוספתי עם חיוך ואמרתי לרופא: ״אין לי ספק שזה הולך להיות הרבה יותר קל ופשוט אפילו ממה שאתה מדמיין״ הרופא חיבק את קרולין באהבה רבה ניתן היה להבחין בדמעה בזוית עיניו.(הרופא דרך אגב יהודי מקסים עם לב חם בשם ד״ר אדלר)

עפ׳י ה-NLP, היכולת האנושית להיכנס למצב נפשי של ״ידיעה״ נחשבת לאחד מגורמי ההצלחה החשובים ביותר.
תחשבו עד כמה זה הגיוני, כאשר יש בך אמונה מוחלטת בהצלחה,תת המודע שלך עם העוצמות האינסופיות הקיימות בו מתגייס ומכוון עצמו להגשמת המטרה.וכאשר זה מתרחש ההנחה שלנו היא שאין דבר שיכול למנוע ממך מלהשיג את המטרה.

כפי שרבים כבר יודעים גישת ה-NLP זו אינה איזו המצאה שצצה במוחו הקודח של אדם מסוים אלא תגלית לגבי דרכי פעולתם של האנשים המצליחים ביותר בתחומים שונים.

חשיפת דרכי פעולה אלו התבצעה באמצעות חקירה של מכלול מאפיינים:התנהגות,דיבור,מחשבות, אמונות וכד׳, כל אותם מרכיבים שאיפשרו את ההצלחה הבולטת של אנשים אלו.

חוקרי ה-NLP מצאו שבצורה מובהקת קיים דמיון בין המאפיינים השונים אצל המצליחנים השונים.

אחד הדברים הבולטים שגילו החוקרים זה שלכולם היתה תבנית מחשבתית בה הם דמיינו בעיני רוחם את ההצלחה שלהם ואפילו נעו בדמיונם עוד לעתיד וחוו את חגיגת ההצלחה הגדולה.
זה חשוב להבין ולדעת – כאשר אנשים מצליחים אלו דמיינו את ההצלחה שלהם וממש אפשרו לעצמם לחוות אותה בדמיונם הם יצרו לעצמם מצב נפשי בו חשו ביטחון בהצלחה שלהם מה שהוביל אותם אל ההצלחה הגדולה שלהם.

כך אל כל שלב בעשייה שלהם הם הגיעו עם ה״מטריה״ שלהם.

במקורות היהודיים שלנו זה הודגשה ההבנה הזו כבר לפני שנים רבות.

הרבי נחמן מברסלב נהג לומר ״האדם נמצא היכן שנמצאות מחשבותיו״

כלומר אנחנו מובילים עצמנו בחיים למקומות שונים באמצעות המחשבות שלנו, כלומר מחשבות על פחד וכישלון עלול להוביל למקומות גרועים ומחשבות על הצלחה למקומות מצוינים.

ולכן המשיך הרבי נחמן ואמר ״האדם מחויב לוודא שמחשבותיו נמצאות היכן שהיה רוצה להיות״ – המשמעות היא אם אתה רוצה להצליח מלא עצמך במחשבות של הצלחה.

ביננו הבעיה האמיתית היא שזה לא בשליטתנו.

כאשר עולה פחד אנחנו בדרך כלל מתיחסים לזה כאל אות אזהרה והתחושה היא שזה אכן מה שצפוי לקרות. למעשה עצם המחשבה הזו מקרבת אותנו עוד יותר אל הדבר שאנחנו רוצים להתרחק ולהימנע ממנו.

מתודלוגיית ה-NLP מלמדת אותנו בצורה מאוד ממוקדת ופשוטה איך אנחנו יכולים להתחיל לקחת שליטה על איכות המחשבות שלנו ולמעשה להתחיל להיות יותר אקטיביים ביצירת העתיד וההצלחות שלנו.

וכאן אנחנו מגיעים ל״מבחן המיטריה״.

כאשר יש בך אמונה מוחלטת לגבי ההצלחה שלך, כאשר התחושה הפנימית שלך היא שאתה יודע שאתה הולך להצליח – סימן שאתה מצויד ב״מטריה״ שלך – יש בך ביטחון מוחלט בהצלחה שלך!

כל העוצמה הקיימת בתת המודע שלך מופנית אל ההצלחה ותעשה כל מאמץ כדי להניע אותך לשם.

אך במידה ויש מחשבות כישלון, פחד , או מחשבות שליליות אחרות, אתה בהקשר זה אינך נושא את ״המטריה״, אותה עוצמה הקיימת בך ממשיכה לפעול אך במצב זה היא עלולה להוביל אותך למקומות שאתה אינך רוצה להגיע אליהם.

בכדי לוודא שאתה מצויד ב״מטריה״ הנה לפניך סדרת שאלות, כאשר סיימת לענות עליהן סכם את מספר הנקודות ותוכל לדעת האם אתה מצויד ב״מטריה״.

 

תהליך NLP לחיזוק האמונה בהצלחה והפיכתה ל״ידיעה״.

שלב א׳

חשוב על המטרה שחשוב לך להצליח ולהשיג אותה.

שאל עצמך את השאלות הבאות:

  1. מה ספציפית כאשר יתרחש יהווה עבורך הצלחה?
  2. מדוע באמת חשוב לך להשיג את המטרה? כי מה יקרה כאשר זה יקרה?
  3. כאשר תצליח להשיג את המטרה , מה תראה? תשמע? תרגיש?
  4. כיצד השגת המטרה משפיעה על הקרובים והאהובים עלייך?
  5. אילו אפשרויות חדשות נפתחות עבורך כאשר כבר השגת את המטרה?

שלב ב׳

התרווח ועצום עינייך.

צור בעיני רוחך סצנה של מצב עתידי בו כבר הגשמת את המטרה.
בדוק: היכן אתה נמצא, האם יש אנשים נוספים בסביבתך, כיצד אתה נראה, איזה מבט יש לך על הפנים,
הקפד להכניס כל פרט שמעצים את החוויה, וכאשר הסצנה שקיבלת היא הכי מתאימה לך,
דמיין שיש לך אפשרות להאיר אותה, להפוך את הצבעים ליותר חיים ואמיתיים, ואפילו יש לך אפשרות להגדיל אותה , פי 2, פי 3 או אפילו הרבה יותר, לאותו גודל שהופך את הסצנה הזו למרגשת ומלהיבה הרבה יותר.

שלב ג׳

וכאשר הסצנה הזו מרגשת ומלהיבה, אפשר לעצמך לדמיין שיש לך יכולת ממש להיכנס לתוך הדמות המלהיבה שלך במקום המצוין הזה, כך שאתה ממש יכול לראות את הדברים דרך העיניים של מי שאתה במצב המיטבי הזה, לשמוע את הקולות ולהרגיש את התחושות הנפלאות בגוף ממש עכשיו, תחושת השמחה, תחושת ההישג, תחושת הסיפוק עם מן ידיעה פנימית ״כן עשיתי את זה, הוכחתי לעצמי שוב שאני אדם מצליח המגשים את מטרותיו״

שלב ד׳

וכאשר אתה במקום הנפלא העתידי הזה אילו היית יכול להעביר מסר למי שאתה שעדיין נמצא לפני ההצלחה , מה היית אומר לו? איזה מסר היית מעביר לו? אתה שהצליח ויודע בדיוק מה נכון ומה מתאים עבורו.

שלב ה׳

וכאשר אתה במקום המיטבי והמצוין הזה, צור לעצמך משפט שהכי מתאים שיאמר עמוק בלב במצב הנפלא הזה המבטא את מי שאתה באמת, למה אתה באמת ראוי, מה באמת אפשרי עבורך, מה היית אומר?
וכאשר יש לך את המשפט הזה חזור ואמור אותו בלבך בקול הבוטח והאוהב ביותר שאתה מכיר וחזור ואמור אותו שוב ושוב ושוב במשך כדקה.

וכאן מסתיים התהליך.

שיתוף אישי

אני אישית עושה את התהליך הזה עם עצמי מספר פעמים ביום.
אני מדמיין את עצמי משתולל ומשחק עם נכדיי האהובים דבר שלא עשיתי כתוצאה ממגבלה פיסית כבר שנים.
אני מדמיין עצמי עולה לבמה בערב מיוחד שמתקיים במרץ 2019 בבית ציוני אמריקה, ערב סוחף ושמח במיוחד בשם: ״חזרה לחיים חדשים עם NLP״ אני ממש יכול לחוש את עצמי על הבמה מבחין בתגובתיהם החמות של המשתתפים
ואני יכול לדמיין עצמי משתתף בריצה למרחקים ארוכים, דבר שלא רק שלא עשיתי דומה לו בעבר, אלא שמזה שנים אני נעזר במקל הליכה ובוודאי שאינני רץ אפילו מטרים ספורים.
אני מדמיין את עצמי מסיים את המרוץ ומתקבל בחום רב ובמחיאות כפיים ע״י הנכדים שלי שכל כך שמחים לראות את סבא שלהם בריא ופעיל ומלא אנרגיה.
אני יכול לראות עצמי בכל הסיטואציות האלו מגיע ומצויד ב״מטריה״ שלי.

עכשיו זו כבר  ההחלטה שלך והאחריות שלך ,

והשאלה החשובה היא במה אתה בוחר?
כאשר אתה עונה על שאלה זו כדאי לזכור טוב טוב, שכל מה שכתבתי במאמר זה אינו מציג איזו אמת מוחלטת אלא מציג אפשרות לבחירה,
לכן השאלה שאתה צריך לשאול עצמך אינה אם מה שכתוב זו אמת או לא, אלא, האם האפשרות שנפתחת פה לפני טובה לי ותעזור לי ליצור עתיד עוד יותר טוב?
במידה והתשובה שלך היא חיובית – זו הבחירה שלך!

אז איזו תחושה יש כאשר אתה יודע שאתה מצויד ב״מטריה״?

 
באהבה רבה
יוסי קדמי

"חוקרי ה-NLP מצאו שבצורה מובהקת קיים דמיון בין המאפיינים השונים אצל המצליחנים השונים."

Kedmy Newsletter

תוכן מעודכן ומלא השראה בכל חודש

* סרטון חדש * ראיון השראה * ציטוט חודשי * רגע עם לואי דה פינס *

מדיטציות

מדיטציות להאזנה
בחינם דרך האתר

פעילויות

קורסים וסדנאות
בהנחיית יוסי קדמי

מוצרים

ספרים ומשחקים
לרכישה דרך האתר

דיגיטלי

מגוון קורסים דיגיטליים
בהנחיית יוסי קדמי

פעילויות

קורסים וסדנאות בהנחיית יוסי קדמי

דיגיטלי

קורסים לצפייה מיידית בהנחיית יוסי קדמי

מדיטציות

מדיטציות להאזנה בחינם דרך האתר

מוצרים

ספרים ומשחקים לרכישה דרך האתר

קורס הסמכה 3#

NLP Trainer

עשרה ימי לימוד וחוויה מלאים ועוד שלושה ימי מבחני הסמכה.

בקורס חושף יוסי קדמי את כל הסודות להעצמת הכריזמה האישית, איך לסחוף קהל וליצירת קורס אידיאלי, תוך שימוש בתהליכי NLP מתקדמים.

תנאי קבלה:

בוגרי קורס NLP Practitioner
וקורס NLP Master